Social Icons

Isnin, 10 Oktober 2016

Ajaibnya Tepung Gandum!!!


Kisah di bawah membuktikan betapa hebatnya kuasa Allah menciptakan penawar pada tepung gandum. Eloklah simpan satu beg tepung dalam semua dapur dan pastikan semua ahli keluarga kita tahu di mana ianya disimpan. *TOLONG BACA SAMPAI HABIS* pengalaman seorang wanita telah terbakar ... satu ketika dahulu: 

Sedang saya memasak jagung dan cuba membalikkan jagung tersebut.. tiba tiba tangan saya termasuk ke dalam air yang sedang mendidih.... !! Seorang rakan saya, yang merupakan seorang doktor haiwan Vietnam yang sedang berada di dalam rumah itu terkejut kerana saya menjerit kesakitan. Rakan saya bertanya kepada saya jika saya mempunyai tepung gandum ... Lalu tangan saya yang dalam kesakitan itu ditarik dan dimasukkan ke dalam beg yg diisi tepung gandum lalu membenamkan tangan saya di dalam tepung itu. 

Dia memberitahu saya supaya tangan saya dibenamkan dalam tepung selama 10 minit. 

Beliau berkata, di Vietnam, terdapat seorang lelaki disambar api dan dalam keadaan panik, mereka melemparkan beg tepung ke seluruh tubuh beliau untuk memadamkan api tersebut. Akhirnya, ia bukan sahaja memadamkan api itu, tetapi dia tidak sama sekali melecur !!!! ...

Dipendekan cerita, saya letakkan tangan saya di dalam beg tepung selama 10 minit, kemudian saya tarik keluar dan tangan saya langsung tidak ada tanda merah atau melecur dan yang penting ianya benar-benar TIDAK SAKIT. Sekarang, saya simpan satu beg tepung  gandum di dalam peti sejuk. *Tepung yang sejuk adalah lebih baik daripada tepung suhu bilik*. 

Saya menggunakan tepung gandum dan tidak pernah ada tanda merah / terbakar, atau lecur! Saya juga pernah melecur lidah sekali, lalu saya letakkan tepung di atas lidah saya yg melecur itu selama kira-kira 10 minit .... kesakitan terus hilang dan tidak ada tanda terbakar. Pelikkan!! Jadi simpanlah beg tepung di dalam peti sejuk anda sebagai pencegah kelecuran sekiranya ahli keluarga ataupun diri kita sendiri terkena bahan-bahan yang panas disebabkan api. 

Sebenarnya "flour" atau tepung gandum mempunyai daya penyerap haba dan juga daya anti-oksidan yang kuat. Oleh itu ia membantu dalam kelecuran kerana terbakar dan meredakan kesakitan jika dilakukan dalam tempoh 15 minit.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text