Social Icons

Selasa, 20 November 2012

Gaza oh Gaza

Maaf kerana post kali ini sangat jauh dari jiwa kebanyakan remaja . Sebaliknya Pak Lang suka tulis yang sebegini kerana anak cucu Pak Lang dan remaja Ikhwan sudah lama dididik membenci Yahudi. Mereka sangat mengikuti perkembangan perjuangan melawan Yahudi. Mereka sudah lama di didik memahami kelicikan Yahudi dan tidak mahu terperangkap dalam sistem Yahudi.



Sebenarmya jangan pelik kerana anak cucu Pak Lang dan remaja Ikhwan sangat dilatih menghayati sembahyang. Fatehah dan lain-lain bacaan yang wajib kita baca itu difahami mereka dengan jelas. Ada tujahan keras dari Tuhan terhadap Yahudi dalam Fatehah. Inilah yang membina kebencian mereka dengan Yahudi dan sistemnya.

Sembahyang yang dihayati adallah senjata paling ampuh melawan Yahudi tapi tidak semua orang boleh menerima kenyataan sebegini. Semua orang berfikir tentang perlunya senjata canggih yang umat Islam perlu memilikinya dan menguasainya. Sedangkan remaja Ikhwan pula sebaliknya. Sememangnya senjata luar biasa kita ada pada sabda Rasulullah saw. "Doa itu senjata mukmin!!" Maksudnya doa yang ada ruh. Inilah hakikat doa yang ada "power"!!

Memang pun kita kena cari senjata yang lahir kerana Nabi saw dan para sahabat juga menyiapkan kelengkapan perang untuk menentang musuh. Memang benar tetapi zaman kita sudah berbeza. Kita diakhir zaman. Nabi dan para sahabat salafussoleh sudah lama meninggalkan kita tetapi mereka "sedang berada bersama kita" kerana mereka sangat inginkan Islam bangkit seperti berlaku di zaman mereka.

Ha! persoalan inilah yang remaja Ikhwan sangat yakin. Mereka menunggu dan menanti dengan penuh rindu kedatangan tiga orang pemimpin yang dijanjikan ini iaitu Imamul Mahdi, Nabi Isa as dan Putra Bani Tamim. Jadi kalau post suaramuhajirin selepas ini semakin berat topiknya, ianya ditujukan khas kepada anak cucu Pak Lang dan remaja ikhwan sendiri. Cuma jika ada pertanyaan silalah nyatakan.  Pak Lang akan cuba melayannya.


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text