Social Icons

Khamis, 24 September 2015

Munajat Pengaduan Umat Akhir Zaman Kepada Allah Dan Rasul (2)

Wahai anak kunci bagi segala kejayaan..

Hari ini kami terkenangkan mu Ya Nabi dengan penuh kerinduan. Kaulah manusia paling bertanggungjawab untuk terjadinya kemenangan Islam kali ke-2 ini. Siapa kata Nabi Muhammad telah wafat? Dia sedang hidup di setiap hati-hati kami yang merinduinya sepenuh hati. Dia bahkan berbisik-bisik di setiap hati-hati itu tentang kerinduannya pula yang begitu teramat sangatnya! Dialah sebenarnya yang telah membawa kami pergi sejauh ini demi menunaikan janji Nya bahawa bumi akan diIslamkan sampai peringkat empayar!

Bisikan rasa dari rohmu Ya Nabi membuatkan kami diubah dari hanya merujuk kepada akal tentang hidup, kini telah pandai memanfaatkan hati dan segala jenis rasa-rasa yang ada didalamnya untuk melakukan hidup ini! Rupanya di Universiti Mu Ya Allah, Ya Rasul, manusia dan kemanusiaan dinilai pada apa yang ada dihatinya!

Tidak, tidak, tidak hanya dibaca tentang apa-apa yang sedang difikirkannya. Lalu manusia itu tidak lagi ditanya apakah pandai atau tidak. Tapi manusia disoalkan apakah baik atau tidak orangnya! Sebab kecerdikan yang tertinggi hanya mampu dicapai oleh hati!!!

Kata Nabi secerdik-cerdik manusia ialah yang paling banyak dapat mengingati kematiannya! Sedangkan akal belum pernah melahirkan seorang yang demikian itu dimana-mana Universitinya! Hanya Universiti hati mampu menggapai ketinggian sebegitu!

Wahai kekasih kepada segala kekasih junjungan,

Kau tidak hanya mampu membangunkan Universiti Rasa untuk kami Ya Mustafa! Yang lebih menariknya ialah bahawa kau punyai bank kewangan rasa yang mampu melimpahkan wang secara percuma kepada siapa-siapa yang meminta! Bank rasa ini ialah bank yang melayan penggunanya secara rasa hati! Siapa yang kuat hatinya dengan Allah dan Rasul, bila diminta berapa pun Wang, nescaya tidak ditolaknya! Yang pasti Wang akan didapatkannya melalui 1001 jenis teknologi pengiriman yang mampu direka cipta oleh pengurus bank. Maka Allah kini benar-benar dipanggil-panggil oleh bumi! Kerana manusia akhirnya yakin bahawa tanpa Allah, teori hebat mereka meleset sama sekali! Sedangkan Allah tanpa apa-apa proposal pun, kini berjaya menghasilkan sebuah sistem hidup bertaraf luarbiasa! Bukan kerana pandai tapi kerana bertaqwa! Paling digeruni Yahudi dizaman ini!!!

Ya Allah Ya Rasul idaman setiap hati..

Buatkanlah kami ini boleh merasa takut setakut-takutnya padaMu dan rindu serindu-rindunya pada NabiMu! Bukannya untuk apa-apa melainkan hanya untuk benar-benar dapat menjayakan maksud misi hidup dibumi olehMu. Iaitu untuk dapat gelaran hamba dan khalifah Allah dibumi! Untuk kembali nanti tidaklah akan dilempar begitu saja ke Neraka! Indahnya hidup kalau dapat melihatmu disyurga wahai kedua-duaMu yang setiap saat ini  sangat melayan kami yang hina dina ini. Si hamba lemah yang diciptakan dengan rasa seagung-agung cinta! Kamu siapa wahai Allah dan Nabi? Ruginya kalau tidak bercintaan. Inginnya utk bertemu dan dapat menatap wajah kalian! Tolong aminkan Ya Allah, Ya RasulNya..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text