Social Icons

Ahad, 25 Disember 2016

Musibah Kehilangan Anak Saudara

Sejak malam semalam, mata kiri Pak Lang sentiasa bergerak-gerak. Itu suatu yang lumrah terjadi pada diri Pak lang seolah-olah satu khabar buruk akan terjadi. Kebetulan atau tidak, mata kiri itu tidak lah sebegitu melainkan disusuli dengan hal-hal yang dukacita. Ianya pengalaman sepanjang hidup yang menjadikan hati berdebar2 bila mata kiri sebegitu. Hati cemas, berdoa dan berharap moga diselamatkan semuanya. Kuasa Tuhan adalah segala-galanya. Bersiaplah menghadapi apa sahaja dengan redha.

Selepas maghrib, semasa di Labuan, Pak Lang menerima telipon dari bapa mertua mengkhabar suatu berita yang sangat mengejutkan. Allahu akbar! 

Keluarga isteri Pak Lang di Kelantan sedang menghadapi musibah kehilangan anak lelaki berusia 13 tahun yang masih hilang di pantai Tok bali, Pasir Puteh, kelantan. Sejak di tarik ombak besar ke tengah laut jam 4.15 petang semalam (Ahad 25hb Disember), Amir Azfar ini belum lagi ditemui. 

Seluruh keluarga berhimpun di pantai tersebut sepanjang malam walaupun usaha mencari dan menyelamat telah dihentikan malam tadi. Pagi ini usaha mencari diteruskan tapi belum ada tanda kelibatnya. 

Semoga kejadian yang memilukan ini mendatangkan rasa takut setakut-takutnya kepada Allah untuk setiap hati kembali tunduk kepadaNya. Dia maha mentadbir, maha merencanakan atas setiap hambaNya. Harapnya keinsafan berterusan akan terus wujud di dalam setiap hati keluarga yang saling menghargai.

Setiap individu mengambil ruang sendiri untuk berdoa, bermunajat, baca Yasin dan solat hajat mengharapkan Allah membantu 'menghantar' kembali anak yang dikasihi ke pangkuan mereka. Ya! disaat tiada lagi tempat sandaran akal, fitrah semua manusia akan kembali mengharapkan sepenuhnya keajaiban dari kuasa Allah yang maha ajaib!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text