Social Icons

Sunday, 13 March 2016

Digigit Ular, Lelaki Ini Catat Apa yang Dirasakannya Hingga Ajal Tiba

Saintis memang terkenal dengan menggunakan eksperimen untuk membangunkan teori. Pada tahun 1957, seorang saintis dengan berani menggunakan dirinya bagi melalui satu pengalaman menakutkan dan untuk mendokumenkannya.

Video ini memaparkan kisah luar biasa detik terakhir Dr. Karl P. Schmidt, pakar ular terkenal, selepas dia telah digigit oleh ular boomslang (Dispholidus typus). Mengetahui dia hampir mati, dia menggunakan hari terakhirnya untuk menceritakan apa yang dirasakannya.

Filem pendek menunjukkan petikan daripada laporan yang disebut sebagai "diari kematian."

Schmidt meninggal dunia hanya 24 jam selepas gigitan dengan pendarahan teruk dari mata, buah pinggang, paru-paru, jantung dan otak. Adakah dia memandang rendah kesan racun itu? Kenapa dia tidak mendapatkan rawatan antivenom pada tangannya?

Jom lihat video di bawah, mungkin persoalan yang bermain di fikiran anda terjawab.

Walaupun kejadian ini berlaku pada tahun 1950', pada ketika itu sudah ada ubat bagi merawat bisa ular ini. Apapun, beliau sebenarnya 'membunuh' dirinya sendiri. Catatannya  kekal unik kerana pengalaman mengenai bagaimana rasanya mati akibat gigitan ular, diceritakan detik ke detik dari mangsa sendiri.


0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text