Social Icons

Ahad, 13 Mac 2016

Kuasa Allah - Mengaku Nabi Di Depan Pengikutnya, Lelaki Ini Digigit Singa

ilustrasi singa. ©smithsonianmag.com 

Alec Ndiwane, lelaki dari Afrika Selatan mengaku sebagai nabi bagi gereja umat Kristian Zion. Dalam perjalanan bersama pengikutnya dia ingin memperlihatkan Tuhan punya kuasa atas haiwan-haiwan maka Tuhan boleh menyelamatkannya dari serangan binatang buas seperti singa.

Namun apa yang terjadi kemudian, seekor singa menyerang belakangnya di Taman Nasional Kruger Afrika Selatan. Menurut laman GhanaWeb, dalam perjalanan itu Ndiwane mengaku dirasuk tak sedarkan diri lalu mulai meracau. Ketika itu mereka sedang menyaksikan sekumpulan singa sedang makan seekor rusa.

Ndiwane kemudian mendekati kawanan singa itu tapi kemudian kawanan singa itu melihat Ndiwanes sebagai mangsa baru. Sedar bahawa Tuhan tidak menolongnya, dia segera lari menuju kereta rombongan, tapi seekor singa berhasil menggigit belakangnya.

Dia berhasil diselamatkan ketika petugas taman nasional melepaskan tembakan amaran kepada kawanan singa yang hendak menyerang Ndiwane.

"Saya tidak tahu apa yang terjadi pada saya. Tadinya saya fikir Tuhan ingin memperlihatkan kekuasaannya terhadap binatang melalui saya," kata dia seperti dipetik surat khabar the Daily Mail, Sabtu (12/3). Ndiwane terpaksa dikejarkan ke hospital.

Sumber: Merdeka.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text