Social Icons

Rabu, 23 September 2015

Munajat Pengaduan Umat Akhir Zaman Kepada Allah Dan Rasul (1)

"Apabila tiba pertolongan Allah dan kemenangan (menakluk Makkah). Dan engkau lihat munusia masuk ke dalam agama Allah sepuak demi sepuak. Maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan pohonlah keampunan-Nya. Sesungguhnya Dia Maha Penerima Taubat (hamba-Nya). (An-Nasr : 1-3)

Wahai Nabi akhir zaman,

10 Zulhijjah 1436 Hijrah ini adalah sejarah agung kepada Malaysia dan seluruh dunia Islam. Allah SWT mentakdirkan peristiwa demi peristiwa pahit melanda! Allah membuatkan penduduk bumi merasakan Maha berkuasanya Allah! Orang jadi mahukan Allah semula setelah Allah sudah tidak diambil kira sekian lamanya dimuka bumi ini! Allah itu Maha Sabar akan kezaliman hamba-hamba padaNya. Terus-teruslah Dia menghadiahkan nafas demi nafas supaya hamba-hamba dapat meneruskan hidup dengan selesa. 

Padahal Dia boleh saja menghentikan nafas - cukup hanya selama 3 minit untuk menamatkan kehidupan  seseorang manusia! Kenapa Allah boleh biarkan hidup orang-orang yang sangat menyakitinya? Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana Dia kasih dan sayang! Umpama seorang ibu yang disusah-susahkan oleh anak-anak, namun tetaplah melayan baik kepada anak-anaknya! Kenapa? Sebab sayang.

Ibu sangat berharap kepada Allah agar anak-anaknya mahu menghargai kasih sayangnya demi keselamatan mereka. Allah yang sanggup menunggu lamanya untuk hamba-hamba akan kembali mendekatiNya, menikmati cinta Tuhan pencipta manusia! 

Oh Tuhan, Oh Nabi, terima kasih tidak terhingga kerana sangat menyayangi dan merindui! Sebuah cinta yang terbiar yang disia-siakan! Nafas-nafas yang terlalu banyaknya itu dialir tanpa henti! Bukti terbesar sedang terjadinya cinta dari langit ke bumi.

Wahai cahaya bagi segala cahaya!

Allah tentunya ada cara untuk membaiki kesilapan hamba-hambaNya terhadapNya! Ruginya manusia kalau tidak sempat menyintai Tuhannya sebelum kematian mereka. Maka di bumi tempat hamba-hambaNya melakukan kehidupan tanpa Tuhan itu, Allah merancang sebuah kebangkitan! Tiba-tiba di tengah-tengah arus perdana duniawi yang menggila-gila diperjuangkan, terdengar pekikan-pekikan kata-kata Islam, Islam, Islam, dimana-mana, diseluruh Dunia, terutamanya di Malaysia! Allah tentu tahu suara-suara Islam, Islam, Islam itu paling digeruni di bumi! Sebab Dunia sangat tahu perihal Islam akan bangkit sekali lagi sesudah dihancurkan seluruhnya kebangkitan pertamanya.

Berbagai caralah dunia yang berteknologi tinggi ini menghalang Allah daripada melakukan perancangan baikNya! Maka Allah yang Maha Penyayang itu berlembut-lembut, 'mengalah-ngalah' dan 'mengelak-gelak' untuk tidak menyusahkan hamba-hambaNya dengan apa yang sedang dibuat oleh mereka! 1001 penghinaan lah yang dapat disaksikan untuk program mengIslamkan bumiNya semula ini!

Oh Allah, Oh Nabi,

Kenapa begitu terlalu baiknya Allah kepada makhluk ciptaan? Tentulah kerana sayang yang Maha tidak terkira yang mahu dipamerkan bukan? Supaya hamba-hamba nanti sudi datang dengan merendah diri kepada Tuhan dan kembali kepada Nabi mereka yang mereka tahu terlalu sayangkan mereka! 

Wahai rahsia bagi segala rahsia Allah,

Oleh kerana hidup ini sangatlah terikat dengan sunnah Allah. Maka manusia yang tadinya menyangka mereka boleh berjaya tanpa Allah dalam perjuangan mereka, telah tewas! Dunia khususnya Malaysia kini sedang berada didalam kegagalan! Gagal akibat 'berperang 'dengan Allah. Dengan ketetapan Allah, sebab Allah yang Maha Suci lagi Maha Tinggi sudah tetapkan bahawa formula untuk orang Islam berjaya didunia ini ialah dengan taqwa!

Ada 3 kekuatan asas bagi umat Islam untuk dikatakan mereka itu bertaqwa ialah :

1. Kekuatan Iman

2. Kekuatan Kasih Sayang

3. Kekuatan Keselarasan

Wang hanyalah kekuatan tambahan. Ertinya wang tidak akan bermakna apa-apa kepada sesuatu perjuangan yang tidak ada 3 ciri-ciri asas kekuatan yang utama!

Lihatlah! Lihatlah dunia yang tiada Iman, tiada kasih sayang sesama. Tidak selaras antara satu sama lain. Walaupun berjuang di dalam satu parti yang sama! Lihatlah apa sudahnya orang-orang yang tidak mengikut perintah Allah! Kekayaan yang mereka perjuangkan kini telah menjadi sebab untuk mnghancurkan mereka!

Ya Allah Ya Tuhanku, itu sama sekali Dikau tidak bersalah! Bukan Allah yang menimpakan bencana ini semuanya kepada dunia tetapi dunia dan manusialah yang bersalah kerana tidak mengikut apa yang Allah dan Rasul nyatakan dalam Quran dan Hadis!

Langit dan bumi ciptaan Allah digunakan tanpa berpegang kepada panduan yang Allah berikan. Ibarat menggunakan sesuatu produk tanpa merujuk pada 'katalog' yang dikeluarkan oleh pembuatnya! Sungguh ianya adalah suatu malapetaka! Kejatuhan sesebuah kuasa itu benar-benar sedang terjadi didepan mata kepala kita semua! Sejarah dunia zaman silam sedang berulang didunia kita yang paling moden.

Wahai ubat bagi semua penyakit, jalan keluar bagi semua masalah!

Allah yang Maha Mengetahui itu pun telah berjanji untuk menggantikan bumi yang jahiliyyah itu kepada bumi baru. Allah pun keluarkanlah orang-orang yang dipersiap-siapkan untuk itu! Dan berpesan kepada mereka: "Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan! Dan kamu melihat manusia masuk ke dalam agama Allah berbondong-bondong! Maka bertasbihlah memuji Tuhan Mu dan beristighfarlah! Sesungguhnya Dia Maha penerima taubat!"

Ya Allah yang terlalu baiknya, masakan kami tidak akan memuji-mujiMu serta bertaubat padamu di hari-hari kemenangan Islam ini! Sedangkan satu nafas dariMu pun sepatutnya kami balasi dengan ucapan 'Allah!!', satu kali kerana nafas itu terlalu mahalnya! Kaulah yang buatkan kami jadi begitu! Buatkanlah seluruh nafas-nafas kami ialah Allah, Allah, Allah, Allah, Allah. Menjadikan setiap degupan jantung itu, kami tidak putus dengan penciptanya! Dengan Mu Ya Allah!

Nanti di Futuh Mekah kedua itu Ya Allah, nescaya akan kami agungkan sungguh nama Mu dan nama Nabi Mu! Dua nama iaitu Allah dan MuhammadNya, akan ditabalkan dilangit dan bumiNya ini sebagai yang paling diperlukan dalam hidup seluruh makhluk yang masih mampu bernafas dimaya pada ini! Akan diperjuangkan mereka dengan seluruh hidup mati disetiap nafas-nafas yang beralun demi membalasi cinta agung yang disia-siakan selama ini! Sebab hidup tanpa Mu Ya Allah, Ya Rasul ertinya hidup tanpa nafas!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text