Social Icons

Friday, 18 September 2015

Selamat Bertemu Kembali!!!

Pak Lang mohon maaf kerana lama tidak uodate blog ini. Pergi ke mana-mana pun pasti ramai yang berbisik bertanya bila nak posting yang terkini? Hah! memang sangat mendukakan hati lantaran tidak dapat tunaikan hajat para pembaca.... 
Sebenarnya sejak berpisah dengan laptop, aktiviti menulis agak tersekat. Ya! laptop kenangan memulakan penulisan blog ini sejak 2012 sudah berpindah tangan. Ianya sebuah laptop yang 'ajaib' juga. Mana-mana negara Pak Lang pergi mesti bawa dalam beg sandang belakang. 
Banyak kali laptop ini menghadapi ancaman hilang atau 'dirampas', tapi ianya tetap setia mengikut ke mana Pak Lang berkelana. Huh!! memang ada berkat kat dia. Pak Lang semangat tulis blog bila dapat kiriman laptop tu dari Malaysia ketika di Mekah hujung 2012. 10 bulan di Mekah menjadi medan Pak Lang menulis semula apa yang berada di sanubari selama hidup ini. 
Idea tak pernah habis. Isu berlunggok nak diluahkan. Sehingga ketika dalam tarhil di jeddah selama 35 hari, Pak Lang bimbang sangat tentang keselamatan laptop kesayangan tu. Tapi berkat yang ada, ternyata ianya selamat. Berada dalam tarhil bersama ratusan bangsa asing - walaupun sesama muslim - agak membimbangkan.  Bayangkan macam-macam boleh berlaku.
Bila ada kesempatan memiliki laptop yang lebih canggih, perpisahan dengan yang lama yang banyak jasa pasti terjadi.
Doakan moga Allah beri peluang Pak Lang terus menulis - untuk dapat terus berhubung secara maya dengan kawan-kawan seperjuangan, juga kenalan jauh dan dekat serta siapa sahaja yang sudi menjengok blog ini. Semoga Allah pilih kita mendapat anugerah hati yang kuat terhubung denganNya. 
Mendapatkan hati yang ada rasa takut setakut-takutnya pada Allah dan rindu serindu-rindunya pada Baginda Nabi saw adalah seutama-utama tugas kita di dunia. Inilah wajah  atau bentuk hati yang dikatakan 'qalbun salim' - yang nak dibawa mengadap Tuhan!! Inilah matlamat kehidupan kita sebenarnya. 
Mohon ampun maaf!!
(Terima kasih Tuhan kerana menganugerahkan hambaMu ini laptop secanggih ini!!Bantulah daku memanfaatkannya benar-benar untuk membesarkanMu dan memuliakan RasulMU serta orang-orangMu!!)

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text