Social Icons

Rabu, 21 Oktober 2015

Siapa Sebenarnya Dirimu Oh Ibu!!!

Ibuku yg dicintai 
Malunya anak mu ini kepada mu
Rupanya selama ini aku tidak mengenali diri mu
tidak pandai melayani mu seperti mana 
yang sepatutnya

Siapa sebenarnya diri mu oh ibu
Engkau mengajarku untuk takutkan Allah dan rindukan Nabi
Engkau mengajarku erti kehidupan sebenar adalah Akhirat
Engkau mngajarku juga tentang Islam yang di dalamnya ada Allah dan Rasul

Oh Tuhan  terima kasih kerana memberikan ku sesuatu yang sangat mahal
Tak terbalas rasanya
Begini sekali Engkau melayan hamba yang hina seperti ku ini

Ibuku yang dicintai
Engkau mempamerkan kepada ku 
Satu kehidupan yang sangat asing
Tapi disitu aku belajar segalanya tentang erti hidup
Engkau mengenalkan ku juga 
Dengan nafsu ku yang sangat jahat
Dan engkau juga mengajarku 
Bagaimana nak menghadapinya

Siapa sebenarnya engkau wahai ibu 
Aku tidak melihat ibu org lain seperti mu
Engkau berlainan sekali dengan ibu - ibu yang ada di dunia ini
Engkau mengajarkan lagi kepada ku tentang hati
Rupanya engkau nak memberi tahu kepadaku 
Satu hari nanti kita akan berhubung dengan hati

Aduh , dahsyatnya ibu !
Engkau mengajarkanku berkorban demi Islam
Tanpa ada sedikit pun kepentingan di dalamnya
Oh , ibu yang dicintai !
Inginnya aku menjadi seperti mu
Kerana engkau rupanya bahagia di dalam kesusahan

Engkau bercakap kepada ku kesusahan itu perlu
Membuatkan  diriku semakin hairan
Siapa engkau sebenarnya ?
Wahai ibu yang hati begitu celik 
Ajaibnya orang yang menjadikan hati mu begitu duhai ibu

Wahai Tuhan , aku sangat yakin engkau takkan sesekali mensia - siakan pengorbanan ibuku !
Tempatkanlah ibu di tempat yg tinggi disisi mu
Ampun maaf ibuku yang dicintai 
Aku tahu betapa besarnya harapan mu pada ku
Tolonglah pandu perjalanan hati anak mu ini
supaya aku jadi seperti apa yang ibu harapkan                                                                      Mohd Humam Asaari - KIMM/ Sydney                                     7 Muharram 1437h. / 21 Okt 2015m

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text