Social Icons

Selasa, 23 September 2014

Khalid Ibrahim Yang Dikagumi..

Abdul Khalid bersalaman dengan kakitangannya pada Sambutan Perpisahan Menteri Besar Ke-14 di Bangunan Kerajaan Negeri Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam pada Isnin. 
- fotoBERNAMA 

"SAYA berkhidmat lebih 30 tahun di Selangor, bawah beberapa menteri besar, saya tak pernah lihat majlis perpisahan sebegini," kata Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor Datuk Mohamed Khusrin Munawi yang merasa bertuah dapat bekerja bersama Khalid. Beliau juga meluahkan kekaguman beliau melihat sambutan majlis perpisahan ini.

Pada hari terakhirnya sebagai menteri besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tetap menunjukkan beliau lebih banyak bekerja dari berpolitik. Bersama dalam majlis yang dimeriahkan lebih 200 kakitangan kerajaan negeri, Khalid menasihatkan mereka supaya bekerja keras tanpa memperdulikan drama orang politik.

"Biarkan orang politik berperang. Biarlah ahli politik berlakon dan berdrama. Kita terus kerja.
"Biar drama mereka jadi lawak jenaka yang akan dikenang selamanya," kata beliau dalam acara di lobi Bangunan Sultan Abdul Aziz Shah, Shah Alam hari ini.

Khalid meluahkan kegembiraan beliau berjaya menyelesaikan hampir keseluruhan penstrukturan industri air minggu lalu.

Justeru, beliau mahu penggantinya memastikan rakyat Selangor mendapat hak mereka menerusi saham milikan dalam aset itu dengan nilai RM14 bilion.

"Inilah cabaran buat pemimpin akan datang, sekiranya beliau tidak melaksanakan amanah ini pastinya rakyat akan menghukumnya dalam pilihan raya," katanya.
Bagaimanapun ADUN Pelabuhan Klang itu mahu kakitangan kerajaan negeri tidak sedih dan beliau sebagai wakil Rakyat dan penduduk Selangor akan membantu bagi memastikan kebajikan mereka.

Khalid yang juga MP Bandar Tun Razak berkata, sekarang ini bukanlah masanya untuk mengucapkan selamat tinggal dan mengenang.

"Bukan maaf, bukan sedih yang harus ditangiskan sebaliknya apa yang perlukan lakukan ialah menjaga kebajikan setiap keluarga di Selangor, itulah amanah kita.
"Saya sangat bertuah kerana telah diberi kepercayaan untuk jalankan tugas sepanjang lima tahun ini untuk jalankan tugas dengan telus dan bertanggung jawab.
"Kalau salah kita betulkan, kekalkan status Selangor sebagai negeri termaju," katanya.

Khalid menyerahkan surat peletakan jawatannya hari ini dan akan disertai pekerja rapat beliau di pejabat menteri besar dan beberapa GLC negeri.

Antaranya ialah setiausaha politik dan akhbarnya, pegawai media serta bekas setiausaha politik dan Ketua Pegawai Eksekutif MBI Faekah Hussin.

Faekah Hussin

KREDIT UNTUK BLOG IBNU HASHIM

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text