Social Icons

Ahad, 15 Februari 2015

Kejadian Luar Biasa Di Rusia - Salji Berwarna Biru


Baru-baru ini berlaku fenomena alam yang menggemparkan di Chelyabinsk, Rusia. Setelah dihentam meteorit pada 2013, wilayah yang terletak di Pergunungan Ural tersebut kini diselubungi oleh salji berwarna biru bukan putih seperti pada umumnya.

Menariknya, salji unik itu menutupi jalan-jalan di wilayah Chelyabinsk. Bumbung-bumbung rumah penduduk pun kelihatan penuh dengan timbunan salji berwarna biru tersebut. Menurut Dmitry, warga Chelyabinsk, salji dengan warna luar biasa ini berbau seperti besi.


"Apabila matahari terbit hari ini, semua orang melihat bumbung biru, tempat letak kereta biru. Kami mula panik," kata Dmitry. Dia menambah bahawa penduduk bimbang jika salji tersebut berbahaya terhadap kesihatan. Selain itu ada penduduk yang mengadu sakit selepas terkena dengan salji unik itu.

Namun, media tempatan akhirnya berjaya menyelesaikan misteri salji berwarna biru ini. Rupanya warna biru itu disebabkan oleh tumpahan bahan perwarna dari syarikat Viteks. Pihak syarikat memberi jaminan bahan pewarna yang bocor ini tidak berbahaya kepada manusia.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text