Social Icons

Selasa, 31 Disember 2013

Sambut Tahun Baharu cara Islam

JANATUL FIRDAUS YAACOB (SINAR HARIAN)
 31 Disember 2013 KLIK SUMBER

Dr Halimah Ali
 
SHAH ALAM – Sempena ambang tahun baharu 2014, Kerajaan Negeri Selangor memperuntukkan hampir RM100,000 bagi melaksanakan pelbagai aktiviti yang direncanakan untuk manfaat rakyat.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr Halimah Ali memaklumkan bermula jam 7 malam ini, acara dimulakan dengan solat Maghrib dan Isyak secara berjemaah di Dataran Kemerdekaan.

“Majlis ambang 2014 diisi dengan program persembahan, sembang santai bersama Exco Belia dan Sukan, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Dr Ahmad Yunus Hairi dan diselangi persembahan berilmu.

"Majlis perasmian disempurnakan oleh saya sendiri."
“Alunan zikir Asmaul Husna akan diadakan pada jam 12.30 tengah malam, kemudian disusuli dengan tayangan skrin besar dokumentari permotoran, tazkirah permotoran dalam Islam, pendaftaran acara pertandingan bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) ‘stunt’, motor berhias, dan pertunjukan penunggangan selamat,” katanya kepada Sinar Harian.

Selanjutnya, Dr Halimah turut memaklumkan, pada jam 1 pagi sesi pertunjukan permotoran lasak daripada KL Freestyle crew, sesi bunyi ekzos untuk motosikal 250cc ke bawah dan superbike dan juga sesi bersosial bersama Miros dan JKJR.

“Seterusnya bertempat di Jalan Perdagangan 14/1 dan 14/2 pada jam 2 pagi akan diadakan pertunjukan keselamatan menunggang dan stunt, demonstrasi khas trafik Johor.

"Selain itu, disusuli sesi bersosial bersama Hafiz Syahrin dan Riders Selangor Motor Race dan juga sesi drift.

Sementara pada jam 3.30 pagi, pengisian disegarkan dengan sesi pesanan ikhlas daripada Bahagian Trafik Bukit Aman, penyampaian cenderahati oleh wakil kerajaan negeri dan VIP jemputan.

Program diteruskan pada jam 4 pagi dengan zikir munajat dan solat Subuh berjemaah sebagai penutup acara ambang tahun baharu.

Rakyat Selangor dijemput bersama-sama memenuhi agenda keagamaan dan pendidikan yang dibawakan kerajaan negeri bagi menjadikan sambutan tahun baharu 2014 lebih bermakna, terisi dan diredai ALLAH S.W.T

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text