Social Icons

Ahad, 19 Jun 2016

Penyanyi Ameng Cerita Siksanya Disebat Bagai Nak Mati - Tak Boleh Buang Air Besar Lebih Dua Minggu

KUALA LUMPUR, 17 Jun ― Hukuman penjara lima tahun memberi pengajaran yang mendalam buat Ameng, vokalis kumpulan Spring gara-gara terjebak dengan najis dadah.

Ameng Spring disambut isterinya Sabariah Zakariah dan anak Wan Amnar Haikal sebaik dibebaskan dari Penjara Kluang, 14 Jun 2016. — Foto Bernama

Bagi Ameng, nama popular Wan Aminuddin Wan Ismail, detik hitam yang tidak dapat dilupakannya apabila disebat 10 rotan yang dijalankan serentak ketika di Penjara Kluang. 

“Apa yang paling tidak boleh dilupakan apabila saya menerima hukuman sebatan 10 rotan yang dijalankan secara serentak.

“Kesakitan yang ditanggung tidak dapat dibayangkan dan terasa seperti hendak mati,” katanya seperti dilaporkan Berita Harian.

“Saya tidak boleh baring, memakai seluar dan buang air besar hampir lebih dua minggu kerana terlalu sakit dan perit. Malah, saya hanya sembuh selepas sebulan.”

Penyanyi “Bourgenvilla” berkata tahun pertama berada di penjara amat memeritkan kerana sukar menerima kenyataan dipenjarakan.

Masa di penjara banyak dihabiskan dengan menangis mengenangkan tempoh hukuman yang masih panjang, tambahnya.

“Setahun lebih saya mengalami kemurungan dan tidak berdaya tersenyum. Saya menangis setiap masa, masa mandi menangis, makan menangis, sembahyang menangis, hendak tidur pun menangis.

“Saya berasa sangat kosong dan tidak berguna. Saya rasa seperti jiwa badan ini mati ketika berada dalam sel penjara,” beliau dilaporkan berkata.

Ameng, 48, berkata bagi mengelak mengulangi kesalahan sama, persembahan nyanyiannya selepas ini akan turut dihadiri keluarga.

Katanya, walaupun sudah banyak menerima undangan persembahan, namun keutamaan diberikan pada hujung minggu dan cuti sekolah.

“Saya akan utamakan keluarga dan terima tawaran persembahan jika ia diadakan pada hujung minggu dan cuti sekolah.

“Jika ada persembahan, saya turut akan membawa keluarga selepas ini bagi mengelak berlaku perkara yang tidak diingini lagi dalam hidup saya.

“Saya juga akan menolak jika tawaran persembahan dilakukan di tempat seperti kelab malam atau menjual arak,” katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text