Social Icons

Sabtu, 22 November 2014

Jokowi Sekolahkan Anak Ke Singapura

 
Presiden Jokowi hadiri wisuda Kaesang di Singapura. 

Singapura mempunyai salah satu sistem pendidikan yang terbaik di AsiaTenggara, bahkan dunia. Jangan heran bila para pemimpin kawasanmenyekolahkan putera-puteri mereka di Negeri Singa tersebut.

Presiden Joko Widodo termasuk yang percaya pada kualiti pendidikan diSingapura. Seluruh anaknya dihantar ke sekolah menengah asrama di sanaselepas lulus SD (sekolah rendah). Putera bongsunya, Kaesang Pangarep (19tahun) Jumaat (21/11) baru saja menamatkan SMA di Anglo-Chinese SchoolInternational (ASCI).

Jokowi punya alasan sendiri mengapa anak-anaknya harus sekolah diSingapura, walaupun untuk lanjut kuliah tidak ditambat di sana. Saya hantarmereka ke luar negeri supaya belajar mandiri, ungkap mantan Gubernur DKIJakarta ini.

Laman the Strait Times mendedahkan, selain Kaesang, ada beberapa anakpetinggi kawasan yang belum lama menempuh sekolah menengah diSingapura. Misalnya Nguyen Minh An, putera Mantan Presiden Vietnam Nguyen Minh Triet.

Presiden ke-6 Susilo Bambang Yudhoyono juga tercatat menyekolahkan kedua anaknya di negara bandar tersebut. Agus Harimurti Yudhoyono dan Edhie Baskoro (Ibas) merupakan alumni Next.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jadi tidak hairanlah, jika anak pemimpin Islam di negara umat Islam tidak faham dan yakin dengan perjuangan Islam. Maka generasi di negaranya sendiri ikut acuan pemimpinnya yang tidak Islamik dalam kehidupan.

KREDIT SUMBER; IBNU HASYIM

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text