Social Icons

Sunday, 23 November 2014

Kenapa Kedah Dipanggil Negeri Jelapang Padi?

Negeri Jelapang Padi | Kedah Darul Aman

Aku rasa tak semua orang tahu kenapa Negeri Kedah tu juga dipanggil Negeri Jelapang Padi. Pada asas logiknya mesti ada kaitan dengan pengusahaan tanaman pagi. Dan aku pun akan jawap benda yang sama. Selama ni aku ke Kedah, aku guna jalan darat memang aku tak prasan sangat bendang-bendang padi ni. Kalau nampak pun takde la seluas mana pun. Baru-baru ni aku berpeluang ke Alor Star menaiki pengangkutan udara. So terserlah jawapan seluas-luasnya.
Lapangan terbang Sultan Abdul Halim, Kedah. Bulan Oktober dan November ni saja dah 3x aku ulang alik naik flight atas urusan kerja.
Haa, ini lah dia. Pemandangan dari udara kawasan Alor Star. Mula-mula aku sampai sini aku tak prasan sangat bendang-bendang dan aku tak sempat pun ambik gambar pemandangan dari udara. Dah naik flight balik baru aku prasan. Tapi dah terlepas moment. Kali kedua aku pergi aku dah ready. Sebab bukan slalu aku ke sini naik flight. Harus dirakamkan pengalaman di atas bumi Kedah Darul Aman ni.


Tu diaaa seluas-luasnya tanaman padi. Bendang | Sawah | Negeri Jelapang Padi. 

Sempat aku rakamkan Stadium keramat Negeri Kedah, Stadium Darul Aman.

Dan yang ni, Istana Negeri Kedah | bangunan putih tu. Nampak tak?? Kalau tak nampak zoom kan hihiih... 

Maka terjawab sudah kenapa negeri Kedah dipanggil negeri Jelapang Padi. Pengalaman yang menarik dan pemandangan yang indah. 

KREDIT SUMBER: REDSCARZ

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text