Social Icons

Selasa, 18 November 2014

Seorang Gadis Memberitahu Padaku Dia Hanya Mahukan Allah

Dari blog DayanDayak:  

Salam ceria buat semua - walau di mana saja anda berada.

Allahu Akbar!! alam semalam aku bertemu dan berbual dengan seorang gadis. Lalu aku pun bertanya kepadanya, 

"Apa yang kamu inginkan dalam hidup ini?". 

Dia menjawab ringkas: "Allah"!!!. Terperanjat aku mendengar jawapan itu. 

Seketika itu juga aku menyebut "Allahu Akbar". "Bertuahnya lelaki yang dapat memiliki kamu."

Lalu aku merisik lagi ilmu agamanya. Selepas memberi jawapan itu, kelihatan matanya mula kemerah-merahan. 

Dia senyum pada ku dan berkata dia hanya memerlukan Allah... mengharapkan Allah bersamanya... dan lama kelamaan, air matanya mula tumpah ke pipi. menahan sendu tangis dia tetap senyum pada ku. 

Aku terus merenung wajahnya yang kemerahan kerana tangisan. Dia menunduk. Air matanya terus tumpah kerana kata-kata ku kepadanya membakar semangat. 

Aku berkata aku juga turut sebak, air mata ku juga turut berlinang kerana inilah kali pertama aku mendengar jawapan sedemikian. 

Aku katakan kepadanya: "Jika kata-kata ini didengar oleh orang tertentu atau mungkin di kalangan rakan-rakanku, maka mereka tidak akan menunggu lama untuk mengambil kamu menjadi isteri mereka. Mereka berkehendakkan isteri-isteri seperti kamu. Begitu juga aku..." 

Dia kemudian bangkit meninggalkan aku dalam persoalan.....

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text