Social Icons

Friday, 30 January 2015

Solat Lebih Penting Dari Presiden AS. Raja Salman Tinggalkan Obama

Presiden Barack Obama Dan Raja Saudi, Salman Bin Abdulaziz.

SOLAT lebih penting dari Presiden Amerika Syarikat (AS), Barrack Obama. Mungkin itu melambangkan ketegasan Raja baru Arab Saudi, Salman binAbdulaziz, yang langsung membuat heboh di alam maya. 

Mendengar suara azan asar, Raja Salman langsung meninggalkan tetamukehormat, Presiden AS itu yang baru sahaja tiba di Lapangan Terbang.Tindakan ini terungkap dalam sebuah video yang kini ramai beredar dimedia sosial.

Cerita ini bermula ketika Raja Salman menyambut Obama di lapanganterbang Lapangan Terbang King Khalid International Airport, Riyadh, padaSelasa petang, 27 Januari 2015. Selesai beberapa saat menyambutkedatangan Obama, Raja Salman dan rombongan mendengar suara azanAsar di kawasan Lapangan Terbang. Raja Salman tanpa lengah-lengah lagi,langsung meminta maaf dan meninggalkan pada presiden AS itu.

Demikian dikutip dari laporan sabq.org, Rabu, 28 Januari 2015. Aksi RajaSalman ini langsung mengundang pelbagai reaksi dan pujian dari banyakorang termasuk para sheikh dan selebriti.

Obama sedang melakukan kunjungan kenegaraan ke Arab Saudi untukmengadakan mesyuarat tinggi dan bela sungkawa atas kematian RajaAbdullah bin Abdulaziz. (IH)



0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text