Social Icons

Monday, 16 March 2015

Belon Panas Di Putrajaya

Hari tu bila tahu mengenai pesta belon panas di Putrajaya, rasa hendak pergi bawa pelajar Rumah Amal Limpahan Kasih yang masih tinggal di asrama. Tetapi ada hal yang tidak dapat dielak, hasrat tu terpendam di dalam hati. 


Terbayang suasana meriah warna warni dengan belon-belon gergasi bergantungan di udara. Tak dapat tengok pun tak pa kerana  banyak aktiviti yang perlu dibereskan. Sehari dua ini pun Pak Lang sedang di utara tanah air, bawa pelajar ekspedisi / rehlah disamping ziarah keluarga di kampung. 

Untuk kali ini sila layan gambar-gambar menarik mengenai belon panas yang meriah ini. Pak Lang ambil dari blog yang baru jumpa - mrs secretary

7th Putrajaya Hot Air Balloon

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah dapat jugak pergi tengok belon panas kat Putrajaya semalam.. memang selalu hari terakhir baru dapat pergi.. pada awalnya nak pergi sebelah pagi tapi disebabkan Airis tak berapa sihat terpaksalah postponed ke petang..


masa sampai tu memang lautan manusia membanjiri Putrajaya.. parking pun tersangatlah jauh,terpaksa jalan kaki ke tempat belon panas tu.. nak ambil gambar belon pun susah, terpaksa menyelit-yelit kat celah orang.. 





cuma Mas rasa tahun ni jumlah belon yang dipasang agak kurang dan tak banyak belon yang menarik.. belon yang diterbangkan pun beberapa biji je.. tak seperti tahun-tahun sebelumnya.. pastu aktiviti naik belon panas pun macam takde je.. baru nak bawak Airis rasa pengalaman naik belon panas..

tapi sebelah malam agak menarik sedikit.. ada Night Glow! belon dipasang dan mereka nyalakan api mengikut rentak muzik.. menarik sangat! dan acara kemuncak macam biasa bunga api..



0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text