Social Icons

Jumaat, 2 Mei 2014

Ahli Arkeologi Marin Britain Dakwa Temui Lokasi Serpihan Pesawat MH370!



Seorang ahli arkeologi marin Britain mendakwa telah menemui serpihan pesawat MH370 yang hilang di lokasi sejauh 4,800 KM dari lokasi asal pencarian pihak berkuasa di lautan Hindi.

Tim Aker, 56 telah mengkaji perairan Australia di luar pantai bandar raya ini selama bertahun-tahun untuk mencari bangkai sebuah kapal perang negara itu, HMAS Sydney yang hilang semasa Perang Dunia Kedua.

Pencarian lokasi kapal HMAS Sydney karam itu dilakukan di perairan sama pesawat Boeing 777-200ER milik MAS itu dipercayai hilang di selatan Lautan Hindi, luar pantai Australia Barat.

Sebelum ini, operasi besar-besaran melibatkan sejumlah satelit, pesawat dan peralatan bawah laut canggih yang berupaya meninjau dasar laut dalam gagal mengesan sebarang serpihan MH370 yang hilang pada 8 Mac lalu.

Namun, Akers yang berasal dari Yorkshire Utara percaya, dia telah menemui lokasi di mana pesawat yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal itu terlepas selepas ia hilang semasa dalam penerbangan dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing.

Dia mendakwa mengenal pasti ekor pesawat hilang di perairan di luar Vietnam di sebuah lokasi yang terletak hanya sekitar 1,600 kilometer dari tempat pesawat itu berlepas.

Penemuannya menyokong beberapa laporan pada minggu ini termasuk daripada seorang bekas juruterbang Amerika Syarikat, Michael Hoebel yang percaya dia telah menemui bangkai pesawat Boeing 777-200 itu di perairan Thailand.

Akers memberitahu bahawa dia kini mengenal pasti beberapa bahagian pesawat di sebuah lokasi berdekatan dengan laporan yang diterima oleh pihak berkuasa Vietnam bahawa beberapa pekerja cari gali minyak melihat sebuah pesawat terbakar jatuh dari udara.

Imej itu ditemui berdasarkan imbasan gambar dari satelit yang menunjukkan serpihan seperti ekor dan sayap pesawat. - Agensi

Sumber asal info/gambar: DailyMail.co.uk/Kosmo


En. Akers menunjukkan serpihan pada skrin komputer


Lokasi penemuan En Akers dan kawasan pencarian pihak berkuasa


Imej satelit yang menunjukkan serpihan yang berada bersebelahan pelantar minyak dimana Encik Akers percaya datangnya dari pesawat MH370



Serpihan yang didakwa berada dibelakang bot yang menuju ke arah pelantar minyak.


Gambar didakwa menunjukkan dua tingkap pesawat MH370, menurut Akers


Lagi serpihan didakwa daripada MH370
Lagi Gambar Mr. Akers dan Lokasi penemuan beliau:



 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text