Social Icons

Jumaat, 2 Mei 2014

Gambar Unik Pramugari Garuda Indonesia Berjaya Dirakam!

Mengembaralah ke mana sahaja, kita akan dapati pelbagai tingkah laku manusia. Ada yang baik, ada yang sebaliknya. Jika kebaikan jadikan teladan atau ikutan manakala yang jahat jadikanlah sempadan. Dalam pengalaman kita, kita bertemu dengan mereka yang berkhidmat untuk kita. Jumlahnya ramai mengikut bidang yang kita perlukan mereka. 

Para pramugara dan pramugari merupakan pelayan kita semasa di dalam kapal terbang. Jika kita rajin memerhati dan mengkaji, banyak yang kita boleh pelajari dan mengambil iktibar untuk kebaikan diri kita. Tidak semua yang kita lihat sama seperti yang kita faham. Ada ramai manusia yang tetap taat dengan Allah walau di mana mereka berada. Inilah yang dimaksudkan dengan paparan berikut..

Jurufoto terkenal tanah air, Eddie Putera dalam Facebook beliau berkongsi tiga keping gambar yang menunjukkan tingkah laku seorang pramugari yang amat jarang dilihat di dalam sebuah pesawat yang dinaiki beliau.

Eddie yang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur menaiki pesawat Garuda Indonesia Airlines menceritakan pengalaman beliau memerhatikan tingkah laku seorang pramugari yang gayanya berlainan dari biasa. Rasanya sepanjang kita menaiki pesawat, apa yang dilihat Eddie ini tidak pernah kita temui sama sekali. 
 


Dalam Caption gambar yang dikongsikan Eddie, beliau bersoloroh mengatakan sengaja mengambil tempat duduk belakang berikutan peluang yang tinggi untuk memikat pramugari yang lalu lalang di kawasan itu. Apapun, perkongsian gambar oleh beliau sememangnya membuka persepsi baru terhadap para pramugari yang sering tercalit dengan pandangan buruk ekoran pemakaian mereka yang agak mencolok mata. 
 
Kita berbangga dengan tindakan pramugari ini. Semoga ianya menjadi contoh kepada mereka yang bertugas di awan biru dan di mana sahaja. Eddie sempat mengambil foto apa yang telah dilakukan pramugari ini. Dalam keadaan mungkin tugasnya sudah dibereskan, pramugari ini kelihatan mengambil sesuatu di ruang bagasi bahagian belakang. Ada barang bersifat peribadi yang dikeluarkannya dari ruang tersebut. Bacalah petikan facebook Eddie...
 
 
       "Don't judge a book by its cover"
 
Kredit Gambar: Facebook Eddie Putera 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text