Social Icons

Ahad, 18 Mei 2014

Biodata Dyana Sofya - Wanita Melayu Pertama Jadi Setiausaha Lim Kit Siang

Inilah selera generasi muda Malaysia dalam politik. Mereka memilih jalan yang lebih mencabar dan dilihat bertentangan dengan 'arus perdana Melayu'. Dyana Sofya seorang gadis Melayu yang juga seorang peguam tampil menggugat persepsi umum orang Melayu terhadap DAP - sebuah parti yang didominasi oleh kaum Cina. 
Semenangnya langkah Dyana mengundang kontroversi tetapi DAP telah berjaya meraih simpati dan sokongan yang tidak sedikit dalam isu Dyana ini. Imej DAP melonjak jauh di depan berbanding semua parti politik yang ada di Malaysia. Kita akan lihat kenyataan ini dalam keputusan pilihanraya Parlimen Teluk Intan nanti....
Utusan Malaysia published a report claiming that DAP had tricked Barisan Nasional into starting a smear campaign against Dyana Sofya by spreading a look-alike photograph of a Filipino actress in bikini. — Picture by Yusof Mat Isa
         

Biodata Dyana Sofya, wanita melayu pertama jadi setiausaha Lim Kit Siang - Sejak penyebaran sekeping foto palsu Dyana Sofya yang dikatakan hanya berbikini bersama beberapa rakan lain di kolam renang, beliau telah menerima kecaman teruk dari masyarakat. Ternyata ianya adalah fitnah kerana gambar sebenarnya adalah seorang artress Filipina.

Ini merupakan rentetan kepada tomahan yang diterima Dyana Sofya selepas menyertai parti DAP tahun lalu dan menjadi wanita melayu pertama dilantik sebagai setiausaha politik kepada penasihat parti itu, Lim Kit Siang. 


Difahamkan, tujuan kemasukannya ke dalam parti DAP ialah bagi memperjuangkan agenda penghapusan hak istimewa yang diterima kumpulan bumiputera di Malaysia. Memandangkan nama wanita graduan UiTM ini menjadi bahan bualan hangat peminat sejak semalam maka penulis ingin berkongsi biodata ringkas Dyana untuk informasi kita bersama.

Nama Penuh : Dyana Sofya Mohd Daud
Umur : 27 Tahun
Asal : Ipoh, Perak
Agama : Islam
Status : Bujang
Kelulusan : Ijazah Sarjana Muda dari UiTM
Pengkhususan : Undang-undang (miliki firma guaman di Cyberjaya)
Kerjaya : Setiausaha Politik Lim Kit Siang Parlimen Gelang Patah
Ahli Keluarga : Ibunya, Yammy Samad, pernah menjawat Setiausaha Bahagian Wanita UMNO yang pertama di Malaysia.  SUMBER

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text