Social Icons

Selasa, 22 April 2014

Senarai Kopi Beracun Di Sahkan Oleh Kementerian Kesihatan Malaysia

 

Sebelum ini Pak Lang suka minum Radix dan lain-lain jenis kopi pra-campuran sedemikian. Setelah mendengar khabar Radix juga sudah ada tiruan, Pak Lang pun tidaklah berani lagi meminumnya. Dua tiga bulan terakhir ini pula, ada kawan yang bercerita tentang kandungan bahan kimia yang dimasukkan di dalam kopi pra-campuran ini. 

Tujuannya sebagai jalan mudah memberi kesan segera terhadap penggunaannya - sesuai seperti yang digembar gemburkan. "Kalau kopi yang mendakwa boleh memberi kesan segera - terutama pada keupayaan tenaga lelaki - hendaklah kita curiga". Pesan kawan Pak Lang tersebut. "Kebanyakan kopi sebegini dimasukkan bahan kimia merbahaya. Kalau sekadar tongkat, Ali, tidak mungkin kesannya begitu cepat." Ujarnya lagi. 

Sebagai berhati-hati, Pak Lang mengelak meminumnya sejak 2,3 bulan terakhir. Cukuplah minum Air Alkali Ikhwan atau teh o pekat atau kopi kampung kaw!!

Berikut paparan berkaitan tajuk di atas.

Kementerian Kesihatan mengesan 40 jenis minuman segera dijual di pasaran mengandungi bahan beracun dan kimia seperti Sildenafil, Tadalafil, Verdabafil dan Sibutramine yang boleh membawa maut jika diambil tanpa pengawasan doktor. Kebanyakan produk itu didapati dicampuri bahan racun berjadual yang digunakan sebagai perangsang seks dan bahan pelangsing yang kebanyakannya dibungkus di kilang haram di negara ini. Kebanyakan produk haram dijual secara terbuka oleh peniaga warga asing.

Penting! Cara mengesan produk minuman dicampur racun
Minuman yang sudah dicampur racun dan bahan kimia dapat dikesan dari segi harga jualannya yang tinggi, iaitu RM5 sepaket berbanding produk asli yang hanya dijual pada harga sekitar RM1 hingga RM1.50 sepaket. Selain itu, paketnya ada imej erotik seperti gambar wanita seksi seolah-olah mempromosi kekuatan seksual atau kaedah melangsingkan badan dengan cara mudah dan pantas.

Berikut adalah senarai kopi beracun. Ianya sudah diuji oleh Bahagian Penguatkuasaan Farmasi Kementerian Kesihatan dan dikenalpasti dicampur dengan bahan terlarang :-

1. Cafe Abang Yes,
2. Candi Gold,
3. Candy 193,
4. Extend Up Energy Drink,
5. Extremen,
6. Extrewomen,
7. Goji Guarana,
8. Goji Guarana Extra,
9. Goji More,
10. Goji Yumberry,
11. Guara Cafe,
12. HBW Ice Lemon Tea,
13. Hotton Vitality Candy,
14. Ie2 O,
15. King Cappucino,
16. Knight Cofee.
17. Kolek Cafe Power Plus,
18. Kopi Angguk,
19. Kopi Asmara,
20. Kopi Bagus AAA,
21. Kopi Campuran Kedai Kopi Ali Bagus,
22. Kopi Pahlawan,
23. Kopi Super Angguk,
24. Kopi Tenaga Tok Lebai Plus,
25. Maca Max,
26. Macagin Ginseng Candy,
27. Mentalk Candy,
28. Nexus MXP,
29. Night Cafe,
30. Red Energizer Candy For Men,
31. Royal Beverage Maqrifatun,
32. sasanergy Drink,
33. Trica Jus,
34. Tri-Max,
35. True SR,
36. vigor Candy,
37. Vitca-F,
38. Vitca-M,
39. Winnie Beauty V1,
40. XKL Sky Fruit Juice Premix.
41.CATUABA

Dengan adanya senarai ini, para penggemar kopi bolehlah menjadikannya sebagai rujukan. Ianya juga bagi mengelakkan kita dari terus menikmati air kopi mengandungi racun yang berbahaya !

http://baca-blogspot.blogspot.com/2014/04/senarai-kopi-beracun-di-sahkan-oleh.html

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text