Social Icons

Sunday, 26 June 2016

Tetamu Perancis Melawat Agro-Pelancongan Ikhwan Air Bentan, Johor

Tetamu Perancis di AB
June 21, 2016 


Di atas keberkatan seluruh keberkatan AB telah didatangi 2 orang tetamu dari Lyon, Perancis iaitu En Kamel, berketurunan Algeria dn En Sami brketurunan Tunisia. Mereka di temani oleh En Adlan ZS1/E2. Mereka adalah kawan kepada En Idris, datang ke Malaysia untuk mencari peluang mengadakan EXPO. Mereka pernah mengendalikan EXPO di Lyon pada tahun 2009 dan sponsor GH untuk show di EXPO tersebut.

Mereka telah bertemu dgn YBM Tn Lokman Pfordten di Restoran Ikhwan Bukit Bintang, berbincang untuk bekerjasama dengan GISBH. YBM Tn Lokman bersetuju untuk dibawa ke tempat-tempat kita dan akan berjumpa kembali setelah selesai kunjungan mereka.

Perjalanan mereka menggunakan kereta Camry dan utk ke AB kita ambil mrk dgn Hilux merentasi ladang sawit. Sesampainya dekat gate, mrk terkejut dgn keindahan AB, berhenti utk ambik gambar.

Setelah itu ke stable menaiki kuda dan berbuka, sembahyang terawih brsama kita di surau. Respon di hari pertama mereka ingin membawa pelancong arab Perancis ke Malaysia untuk “Islamic tourism”. Tempat2 GISBH hendak dijadikan tarikan utama dan AB salah satu destinasinya.

Mereka melihat banyak aktiviti untuk remaja/anak2 arab Perancis di AB. Keduanya setuju GISBH menghidupkan Islam dan tak ada lagi yang dapat menandingi apa yg GISBH buat.

Keesokan harinya sahur, solat subuh berjemaah dan adakn program brsama mrk. Antara kata2 mrk ” dlm banyak hari, hari jumaat adalh trpilih, sebanyak bulan, bulan ramadhan adalah trpilih, dlm sebanyak kelompok manusia kamu adalah model yg trpilih. Islam di sini indah dan tulin dan di minta para remaja utk terus tingkatkn jatidiri dan jgn lepaskn peluang besar ini. Inilah satu2nya model di dunia sbb itu mrk rasa nak sgt dedahkn kpd remaja2 Islam di Perancis ttg program ini.

“InsyaAllah” katanya, “kami akan dtg lg dgn membawa keluarga2 kami.”

Kita hantar balik mrk dgn menaiki bot dn mrk kata, “kamu ada semuanya!”
Sebelum brtolak kami berpelukan utk beberapa kali. Moga bumi AB ni terus d limpahi dgn keberkatan‎

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.




0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text