Social Icons

Selasa, 25 Mac 2014

Beratnya Kepiluan Dan Kesedihan - Baca Luahan hati Isteri Paramugara MH370



Kehilangan suami dalam keadaan yang tidak ditemukan jasadnya adalah satu pengalaman yang berat. Belum tentu usaha mendapatkan pesawat dan menaikkan semua mayat dapat dilakukan. Pertunjuk yang ada hanyalah pada isyarat satelit yang bersesuaian dengan kadar bahan bakar yang ada. Dan di situ tidak ada lapangan terbang yang memungkinkan ianya mendarat. 
 
Memang memilukan bagi yang menanggungnya terutama bagi isteri yang sedang mengandung. Semoga ujian berat ini, menjadikan semua yang terlibat kembali mendapat Tuhan, merasai kebesaran dan keagunganNya. Mendapatkan Tuhan maksudnya untuk di 'bawa' Tuhan ke mana-mana!

Balu kepada pramugara Hazrin Hasnan yang meninggalkan seorang anak kecil dan bakal melahirkan seorang lagi cahaya mata redha dengan tragedi yang menimpa suaminya dalam penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Intan Maizura Othman menulis di dalam akaun laman sosialnya sebaik mendengar pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak.

"Assalamualaikum sayang... On the 8th memang mami dah jangka that you're already in heaven but on the next day I still want to keep my mind positive and hoping that you are still alive and will come back home to us," kata Intan yang dipetik dalam tulisan di akaun laman sosialnya, Instagram.

Suaminya, Hazrin adalah seorang daripada anak kapal penerbangan malang MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu. Intan menerima berita tersebut dengan hati terbuka dan menyifatkan Allah lebih menyayangi suaminya tersebut.

"So shocking to me but Allah love you more, I redha dengan pemergian you B," kata beliau.

Intan berkata akan berusaha sebaik mungkin menjadi seorang isteri yang tabah dan kuat dalam meneruskan kehidupan sebagai ibu tunggal serta menjaga kedua-dua anaknya.

"Indeed, I have to be bionic women to face reality today, I will gradually tell Iman that she have lost her papa and Muhammad will be my pillar to move on," kata beliau lagi yang bakal melahirkan anak kedua dalam masa terdekat.

Beliau juga menggambarkan suaminya tersebut sebagai seorang insan yang baik pernah dikenalinya. "Kan Allah dah janji mati dah pasti. "You are the best husband and papa I could ever ask for," kata beliau.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text