Social Icons

Sabtu, 22 Mac 2014

Cenderahati Termahal Untuk 2,500 Tamu Di Majlis Perkahwinan


Manusia tidak habis-habis dengan berbagai idea untuk menjadikan detik perkahwinan anak-anaknya kekal dalam memori semua tamu yang hadir. Tentunya mengikut keupayaan dan kekayaan masing-masing. Semakin kaya seseorang - dengan wang melimpah ruah - wangnya sentiasa mengalir masuk tidak habis-habis, dia akan berusaha menghabiskan wang tersebut dengan caranya yang tersendiri. Sememangnya itu hak masing-masing tetapi harus diingat, tidak beriman seseorang muslim itu jika ia tidur nyenyak dalam keadaan jirannya kelaparan!!
Di Indonesia, berjuta manusia yang kelaparan, kemiskinan dan serba dhaif. Berpada-padalah dengan rezeki yang Tuhan berikan. Rezeki Tuhan bukan semata-mata untuk sikaya tetapi adalah kewajipan untuk diagih-agihkannya kepada yang berhak. Ianya hanya amanah yang dititipkan Tuhan untuk kita menjadi pembela orang-orang susah dan menderita. Bantulah mereka sungguh-sungguh jika anda sudah bersungguh-sungguh menghiburkan teman-teman anda orang-orang kaya. Ingatlah setiap rupiah wang yang anda punya, adalah untuk dibag-bagi sesama manusia yang memerlukan.  
Terpulanglah masing-masing mentafsirkan hal ini kerana tafsiran dan kehendak Tuhanlah yang paling benar. Bacalah kemeriahan majlis perkahwinan anak kepada Setia Usaha Mahkamah Agung Indonesia ini atas tajuk: 
Perkawinan Megah Anak Sekretaris MA, Suvenir iPod Sebanyak 2.500 Unit
Paparan oleh Rina Atriana - detikNews (Senin, 17/03/2014 08:36 WIB)





Datang Kawinan Dapat iPod Jakarta - Sekretaris Mahkamah Agung (MA) Nurhadi menggelar (menyelenggarakan / mengadakan) perkawinan anaknya dengan megah di Hotel Mulia Senayan. Masing-masing undangan diberi iPod Shuffle yang kini di pasaran seharga RP700 ribu. Jika dikalikan 2.500 undangan, maka untuk suvenir perkawinan itu sedikitnya merogoh kocek sedikitnya RP1,75 miliar (Hampir RM500ribu).

Berdasarkan sumber detikcom, Senin (18/3/2014), resepsi Sabtu malam tersebut digelar dengan cukup mewah. Suvenir pernikahan yang diberikan pada pengunjung berupa gadget yaitu iPod. iPod yang dibagikan itu berjenis iPod Shuffle dengan memori 2 GB.

"Undangannya ada 2.500 orang, dikalikan saja dengan harga iPod," ujar sumber tersebut.

Untuk mempercantik suvenir, iPod itu dimasukkan sebuah kotak suvenir cantik memanjang warna cokelat jati. Lalu kotak itu diikat dengan pita warna cokelat muda.

Untuk undangan, Nurhadi juga membuat undangan edisi khusus dalam semua kotak cantik. Masing-masing undangan diberi kartu elektronik sebagai pass card untuk memasuki ballroom perkawinan di Hotel Mulia, Senayan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text