Social Icons

Saturday, 15 March 2014

Berharganya Titah Sultan Brunei Supaya Seluruh Rakyat Brunei Darus Salam Mendoakan MH370.

Kesedihan rakyat Malaysia khususnya keluarga mereka yang berada di dalam MH370 turut dirasai oleh semua pihak. Seluruh negara Asean sejak awal sudah melahirkan simpati atas apa yang terjadi. Yang terkini Sultan Brunei sendiri mengarahkan rakyatnya berdoa untuk keselamatan semua penumpang dan anak kapal pesawat yang hilang itu. 

Semalam, Kementerian Hal Ehwal Ugama Negara Brunei Darus Salam telah mengeluarkan surat pekeliling bagi tujuan berkaitan. Ianya adalah kehendak Sultan Hassanal Bolkiah yang  menitahkan seluruh umat Islam di Negara Brunei melakukan solat hajat beramai-ramai di masjid-masjid di negara itu terutamanya di Masjid Jame’ Asr Hassanal Bolkiah.



 





Keperihatinan Sultan dan rakyat negara Brunei Darus Salam sangat dihargai. Sememangnya ini adalah usaha yang sepatutnya dilakukan secara serius oleh mana-mana negara umat Islam. Doa adalah 'senjata' berkesan - anugerah Allah SWT untuk umat islam. kekuatan doa mampu menghancurkan apa saja dengan izinNya jua. 

Dia maha berkuasa menyelesaikan tandatanya di mana dan ke mana hilangnya MH370. Jika kena syarat dan peraturan doa yang kita lakukan, tidak mustahil, dalam waktu terdekat, MH370 akan ditemui semula. Teruslah berdoa dan solat hajat. Ingatlah keluarga mereka yang terlibat menanti detik ke detik khabar tentang nasib orang yang mereka sayang. Bantulah mereka dengan doa yang khusyuk dan penuh pengharapan. Doa saudara untuk saudaranya lebih besar maknanya di sisi tuhan berbanding doa untuk dirinya sendiri.

0 comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text