Social Icons

Jumaat, 18 Julai 2014

Bencana Bertimpa-Timpa Ke Atas Umat Islam - Apa Solusinya?

Ketika dunia sedang bergelut dengan isu tragedi MH17 ditembak jatuh, Israel mengambil kesempatan menambahkan derita rakyat Pelastin. Keganasan Israel terhadap umat Islam Pelastin lebih dahsyat daripada serkahan binatang buas. Mereka bermaharajalela sewenang-wenangnya tanpa menghirau kutukan masyarakat antarabangsa. 
Dalam keadaan dunia sedang teralih perhatian kepada isu gempar MH17 ditembak jatuh, Israel mempunyai tempuh masa yang lebih selesa menyembelih umat Pelastin. Masih kita ingat, di saat dunia Islam berjaya di'sibukkan' dengan Bola Sepak Piala Dunia lebih sebulan yang lalu, Israel menghentam dan membunuh umat Islam Gaza tanpa bangkangan. 'Pejuang-pejuang diplomatik' gagal meneruskan 'usaha damai' mereka dengan Israel. 

Umat Islam Gaza hanya mampu menjerit dan meraung tetapi dunia Islam lebih terarah untuk menonton aksi-aksi menarik di Brazil - Piala Dunia. Allah!!! (Sila baca
"Ketika kita sedang tidur atau menonton Piala Dunia malam tadi, ini yang terjadi di Gaza").
Demikianlah nasib umat Nabi Muhammad di akhir zaman ini. Jumlahnya ramai tetapi hanya seperti buih di lautan. Jumlah yang ramai ini langsung tidak punya sedikit pun kekuatan untuk menghadapi Israel yang merampas Pelastin untuk dijadikan pusat operasi mereka. Yahudi tidaklah ramai bahkan terlalu sedikit berbanding jumlah umat Islam tetapi itulah petanda betapa lemah dan dhaifnya umat Islam kini.
Kita sedang menjadi makanan enak yahudi. Hidangan daging, otak dan seluruh anggota tubuh umat Islam di seluruh dunia menjadi bahan ratahan Yahudi. Yahudi dan musuh Islam mengerumuni kita seperti kawanan anjing mengerumuni bangkai-bangkai busuk yang menyelerakan. 

Sekarang, tragedi MH17 pula menjadi tontonan dunia. Israel akan terus mengganyang umat Pelastin. Dahsyatnya hati perut yahudi yang sanggup membunuh ibu-ibu Pelastin demi memastikan tidak ada lagi kelahiran generasi penentang yahudi. (Baca DI SINI). 
Kepada siapakah tempat mengadu? Adakah wujud pembela bagi umat Nabi Muhammad SAW pada waktu ini? Sebenarnya orang-orang beriman pasti tahu bahawa sebaik-baik tempat mengadu ialah kepada Allah SWT. Dialah sebaik-baik pembela kita. Lakukan pembaikan hati dan jiwa kita. Nanti Allah akan berikan jalan keluar bagi masalah umat Islam. Yakinlah Allah itu maha bijaksana. KuasaNya mampu membuat apa sahaja. Tidak ada yang mampu menghalang kehendak dan percaturan Allah. Allah mempunyai 'tentera' ribut taufan, bencana alam, banjir, gempa dan segala macam bala untuk mengalahkan musuh-musuhNya. 
Apa yang Allah minta dari kita ialah baiki diri dan kembali rujuk kepadaNya. Kita hanya perlu usahakan agar Allah itu kita takuti dengan sebenar-benar takut dan jadikan kecintaan hati kita pada Nabi Muhammad SAW dengan sebenar-benar rindu. 
Bantulah saudara muslim kita di mana sahaja mereka teraniaya tetapi bukan dengan cara bergabung mengangkat senjata bersama mereka. Dunia moden tidak membolehkan jihad dengan senjata sedemikian kita lakukan melampaui sempadan negara kita. Bahkan di dalam negara sendiri pun, tidak ada ruang untuk kita bangkit melawan secara kekerasan atau militan. 
Gunakan saluran menegur yang betul dan selebihnya baiki diri serta serahkan diri untuk tunduk dan patuh kepada Allah dan Rasul dengan sebenar-benar patuh. Bukankah itu janji kita setiap kali mengerjakan solat? Bukankah kita mengikrarkan bahawa ' sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku, aku persembahkan semuanya kepada Allah Tuhan semesta alam"?

Jadikan hal ini sebagai fokus kita bersama mengajak umat kembali kepada Allah SWT. sejengkal kita melangkah kaki kembali kepadaNya, Allah mendatangi kita sehasta. Jika kita menuju kepada Allah sehasta, Dia akan datang kepada kita sedepa bahkan jika kita berlari kepadaNya, Allah akan datang kepada kita seperti kilat yang menyambar. Allah berjanji akan segera membantu jika kita sungguh-sungguh 'mahu' kepadaNya.
Demikianlah pertolongan Allah pasti akan berlaku kepada umat yang mempunyai hati yang takut setakut-takutnya kepadaNya...

Bacalah apa yang tokoh-tokoh pengganas yahudi berikut katakan:

Kata-kata Yahudi Zionis terhadap Gaza


"Satu-satunya cara untuk melawan perang moral adalah cara Yahudi. Musnahkan tempat suci mereka. Bunuh lelaki, wanita dan kanak-kanak (dan lembu)," [Chabad Rabbi Manis Friedman - Haaretz, 9 Jun 2009]


"Kita mesti letupkan Gaza balik ke Zaman Pertengahan memusnahkan semua infrastruktur termasuk jalan raya dan air." [Eli Yishai, Timbalan Perdana Menteri Israel - theyeshivaworld.com, 17 Nov 2012]


"Tiada yang tidak bersalah di Gaza, sembelih ... bunuh penduduk Gaza tanpa fikir panjang atau belas-kasihan." [Michael Ben-Ari, anggota Knesset - Digital Journal, 19 Nov 2012]


"IDF mesti belajar dari orang Syria bagaimana untuk menyembelih musuh." [Rabbi Yaakov Yosef - globes.co.il, 18 Nov 2012 ]




"Ibu-ibu semua warga Palestine mesti dibunuh." [Ayelet Shaked - presstv.ir, 17 Jul 2014]

Dan sebagainya lagi .......

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Sample text

Sample Text

Sample Text